Selasa, Disember 30, 2014

Azam Tahun Baru

Hey and Assalamualaikum readers ,

Yeah , tahun ni , 2014 agak mencabarkan lah jgk , haha , yeah tahun ni boleh dikatakan tahun dimana aku bangkit dari dugaan yang banyak masa tahun 2013 , terlalu banyak sangat dugaan  .

Masa tahun 2013 aku tak habis habis buat masalah , hahahaha , pergi main badminton dalam ***** la , sumpah kelakar bila diingatkan balik , aku , ammar , halim , adilla , shera , wahyu , dan beberapa lagi rasanya , kiteorg buat kerja yang tersangatlah gila dkt sekolah .

Masa buat kerja bodoh tu kiteorg terkantoi dengan cikgu tau , lepastu cikgu tu ambil nama kiteorg , hahahaha , sampai masuk kelas , time cikgu roy iaitu cikgu disiplin , time tu belajar BI , semua cuak je , sbb kertas yang cikgu tulis nama tu dkt tangan cikgu roy masa mengajar , semua yang terlibat berdebar2 hahahah , last2 dia sebut semua nama dkt dalam kelas , perghhh satu kelas tahu sia , nasib baik bukan satu sekolah , hahaha .

Tapi dalam kalangan cikgu mestilah ada yang tahu , sampai kene perli dengan cikgu masa waktu KH , ayat cikgu tu sumpah sentappps , hahaha , then aku ada byk kes , kes dimerit belambak gila , sampai cuak gak kene gantung sekolah ke aper , tapi nasib baik tak jadi apa2 . Alhamdulillah.

Kes aku pergi pecahkan tanda nama kelas PPKI takyah la cite , serams je igt balik , dah la cikgu roy jgk yang mrh aku . hahaha.

Tahun 2014 , wahhhhhh ! tahun dimana aku selalu diberi terlalu banyak perhatian oleh guru , tapi bukan aku sorang je , satu kelas , 3 WIRA memang hots tahun ni , sbb kes bising yang terlampau , antara punca aku lah , hahaha , selalu gak kelas kiteorg kene perli dkt perhimpunan .

Pengetua pernah masuk kelas semata-mata nak jumpa aku jee , 2 kali kau tahu ???? Aku mcm , takyah la susah susah datang , buat penat jee naik tingkat 3 , tapi ... nak buat cemana kan ? haha .. Aku faham , pengetua ambil berat dkt semua anak anak murid dia , mestilah dia nak aku ni besar nanti jadi insan berjaya , thanks cikgu cikgu yang tak putus2 MENEGUR dan MENASIHAT kan saya . Kenapa huruf besar ?? SUKAHATI aku lerr , hahaha .

Okay tahun 2015 , iaitu tahun depan , lagi beberapa hari je , aku berazam supaya lebih serius , tak banyak main dalam kelas , study kaw kaw .

Aku still keliru sama ada nak pilih aliran sains atau akaun , tapiiiii , hurmm , dengar cerita sains ni susah , tapi mak aku nak aku ikut jejak langkah 3 orang akak aku yang ambil sains , tapiiiiiiiiiiiii , SAINS KOTTT  . hahaha

Kalau next year aku tak dapat kelas sains , aku dah siap siap redha , huhuhu , dapat akaun pun okay , Alhamdulillah je ,  Allah dah janjikan rezeki dkt orang yang berusaha , lagipun usul "Alisan sains mampu membina pelajar berjaya" dan tak boleh pakai , sebab ada je orang dari aliran sains yang mati kutu sebab tak dapat ikut pelajaran yang agak susah , dah pelajaran terus kelaut , dan ada je orang dari aliran aliran yang lain pergi laut bekerja "Teknologi Marin" dan gaji weh , sangat lah lumayan .

Aku nak je ikuti kos Teknologi Marin , cuma mata tidak mengizinkan , mungkin rezeki aku dkt tempat lain , insyallah , ada banyak lagi pekerjaan yang tidak glamour didengar orang tapi gaji sangat lah lumayan . Aku dah MELALUT dari tajuk "AZAM TAHUN BARU" hahahahahahahahahahahahaha.

Tahun baru ni aku akan lebih diam , kurang bercakap , bercakap bende yang penting je , aku cakap KURANG BERCAKAP BENDE TAK PENTING . Bukan LANGSUNG TAK BERCAKAP BENDE TAK PENTING ..Jadi nnti kau fikir aku hipokrit pulak cakap tak serupa bikin tahun depan , ahaha.

Jadi , setiap tahun mesti kene ada PERUBAHAN , dan perubahan tu mesti lah kene semakin ke arah KEBAIKAN, hidup ni macam permainan , senang  ckp mcm GAME , ada level level , kalau kau level 1 je sampai tak sudah , bila nak berjaya ? GET IT ? hahahhaha ,
Krinkes Decor PERSONAL USE

5 ulasan :

anys nadhilah berkata...

Betul tu awak .. Kalau usaha mesti dpat punya

anys nadhilah berkata...

Thank you tau sudi tengok video ada satu video lagi jangan lupa tengok.. Semoga dpt masuk kelas sains yeee

BudakVanilla berkata...

semoga azam tahun baru tercapai. jangan nakal2 lagi dah sebab masuk kelas sains. ahahhaha XD

ada kaitan ek? :3

aztazhr berkata...

@anys nadhilah Aminnn , hehe , video memang menarik sampai tak puas tgk sekali je , hahaha , insyallah aminn .

aztazhr berkata...

@BudakVanilla Aminn , ada rasanya , kene fokus , hahah thanks isyallah ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2012 Reserved to Aaizaatt Azhar