Sabtu, Januari 03, 2015

Kerja Sambilan Cuti Sekolah

Assalamualaikum readers yang dihormati lagi disayangi ,

Harini aku nak kongsikan pegalaman kerja sambilan aku semasa waktu cuti sekolah ni . Pada mulanya aku nak kerja di kedai makan nasi ayam yang berdekatan dkt area rumah aku , sbb ramai ckp gaji tinggi , kerja dari tengah hari sampai petang je . Tapi malangnya sudah penuh . Jadi aku dengan Azizi pergi cari kerja naik moto , haha , yang kelakarnya , baru satu kedai tanya ada job ke idok , dah balik rumah sbb putus harapan , siott haha .

Sebenarnya sebelum aku nak cari kerja dengan Azizi , aku rahsiakan dari ayah aku . Masa nak mencari tu aku ckp dkt ayah aku nak keluar je , bila Azizi datang rumah aku . Adesh ayah aku dkt luar , lepastu Azizi terkantoikan . Ayah aku masuk rumah sengeh sengeh dkt aku , haihh .


Lepatu try la cari cari kerja sambilan area rawang guna laman-laman web . Lupa dah laman web tu nama apa , yang pasti bila aku search , kebanyakkan dieorg mencari pekerja yang dah ada sijil SPM .

Lepas putus harapan , aku try mintak kerja dkt ayah aku . Alhamdulillah dapat habiskan 10 hari kerja dgn ayah aku dkt sepang . Ayah aku merupakan seorang Enjineer Elektrik , so kerja aku tolong tolong sikit sikit jee , maybe gaji aku 20, 50 atau 70 sehari .. sebab pekerja ayah aku yang ayah aku ambil dari budak teratai , area kawasan rumah aku dapat 50 mcm tu , kawan abg aku pulak dapat 70 . Pekerja yang profesional 100 sehari ..

Malangnya aku tak dpt lagi gaji aku, sbb ayah aku akan kasi bila kontrak sepang habis , bila habis owner kontrak tu akan kasi gaji dkt ayah aku , then baru ayah aku boleh bayar gaji aku . hikkss .

Then harini masuk hari ke-3 aku kerja di DCC Bright Clean . Pusat cucian kereta , milik ayah jiran bff aku . Ammar Haziq Azlan . Hukkk , hari pertama memang boleh tahan penat , tapi dah masuk hari kedua dah lali , caitt .hahahaha

Gaji aku maybe dalam 20 . Alhamdulillah , aku akan teruskan sampai hari ahad , maksudnya 4 hari je aku kerja , kalau aku rasa nak duit , aku kerja sana lagi . ahaha ,

Best tau shopping barang guna hasil titik peluh ketiak sendiri , sumpah best dah puas 'plus' hargai , hahaha. Kekawan yang kenal aku , tahu aku jenis tak suka meminta dkt family , aku jenis tahu susah senang family , cari duit bukan senang , sangat penat-memenatkan-terpenat-penatnya . hahaha , now aku official 16 tahun , mungkin kematangan datang pada umur aku sekarang ni , insyallah . ahahaha

That all , kalau ada story gempak lagi aku share, kalau korang baca dan comment , aku rasa dihargai. Kalau korang x baca , aku anggap je blog aku ni untuk luahan semata . hahaha xD

Krinkes Decor PERSONAL USE

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2012 Reserved to Aaizaatt Azhar