Ahad, Mac 15, 2015

Bahas Ala Parlimen Smk Serendah



Assalamualaikum and hey reader !!

Maaflah dah lama gila gila gila dan sawan tak update blog , bukan apa weii , busy dengan hal sekolah. Faham-faham la dah form 4 , sedar tak sedar tahun depan dah SPM weh !! . Aduiii , homework dia jangan disebut , memang superbbb banyak gila , hahahaha .



Tambahan pula aku masuk Bahas ala parlimen . Tahun lepas aku join sekadar menjadi pelapis a.k.a penyibuk , hahaha . Then tahun ni aku masuk pada mulanya untuk mengalas jawatan perdana menteri tanpa membuat pilihan raya , hahahha . Perdana menteri kerja dia senang sikit , hanya hafal , baca teks dengan lancar dan jelas. Ketua pembangkang pula sama je , cuma 1 bidasan hujah 1 oleh Perdana menteri . Tapi entah tiba-tiba aku dipecat untuk menjadi perdana menteri dan ditukarkan jawatan ke menteri kedua . HAHAHHAHAHAHA , malang bagi aku . sebab menteri kedua boleh dikatakan susah . Menteri kedua membidas hujah 1 oleh ketua pembangkang dan sertakan 2 hujah pihak kerajaan iaitu hujah 2 dan hujah 3 . So dah boleh agak , pihak lawan mesti fokus dkt menteri kedua untuk celahan . Glupppp !! *Telan ayaq liuq* . Pembangkang kedua pulak lagi susah , kene bidas 3 hujah pihak lawan , hujah 3 , 2 , 1 dan sertakan 2 hujah pihak pembangkang . perffffhh.

Hasil daripada undian , kami bertuah terus ke suku akhir . Dan lawan smk bukit sentosa , bertuah sekali hahaha . Sangat sengit , semua dengan pendirian yang tersendiri , daripada harus bergaduh tentang isi usul , digaduhkan pula sistem perdebatan usul dan sebagainya . agak sengit disitu . Pengalaman bagi aku . Aku dapat no berapa ??? rahsia ah beb ! hahahaha .




Dari kiri , Khalesya , Fatin , Cg Rosaida , Kak Teha , Kak Diana , Cg Rosminah , Aisyah Alisa , Hasya , Me ! hahaha . Kak teha dan diana tu senior tahun lepas , bekas debat smkserendah , datang memberi tunjuk ajar . Fatin dan Hasya , next year dah takde . Tinggal aku , Aisyah Alisa , Khaliesa jee . huh !





Next year , aku akan buat sedaya upaya , sebab dah nampak shadow dia , bayangan debat . Insyallah tahun depan aku akan buat dengan terbaik . Yang penting next year tahun terakhir aku , aku nak bawa piala kenang-kenangan johan debat , dan piala pembahas terbaik , insyallah , segalanya berjalan dengan usaha . hehehe.



Setelah penat mengusha semua pendebat dari sekolah lain berdebat , kot yang panas dibuka , dan menjadi seperti pelajar biasa , yang bisa online , main phone tanpa had . hahaha . Masa debat nak dekat , mana pegang sangat phone , fokus debat je , sebab nak harumkan nama sekolah , dan yang lagi penting , banggakan cikgu cikgu . If kalah sekalipun , kalahlah dengan bermaruah , asalkan sekolah bangga , cukup buat aku .


Sebelum tu , mari bertafakur beberapa jam untuk mengenang nasib rambut aku yang aku dah bela beberapan bulan , jodoh kami lama . Tak ramai cikgu perasan yang kiteorg bersama dan menjalinkan hubungan yang akrab . Tapi , masa nak debat , cikgu suruh aku potong untuk keselesaan berdebat , so malam sebelum hari perdebatan , aku ws si aiman untuk teman aku potong rambut , hujan-hujan , jasa aiman ku ingat . hahahha , terdesaknya sampai kedai india , aku bukan bersifat perkauman , semua tahu aku baik dengan cina dan india dkt sekolah aku , subjek sejarah , sivik , mengajar aku untuk tidak membezakan kulit dan bangsa malah agama . Tapi , tahu jelah kan , kedai potong rambut india , potongan rambut dieorg ke-overan , habis buruk rambut aku , walaupun dilayan mesra oleh pakcik tu . yang penting sekarang ni , aku dapat update blog , yehahhhh !!

Krinkes Decor PERSONAL USE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2012 Reserved to Aaizaatt Azhar