Sabtu, Jun 20, 2015

Salam Ramadan .




Assalamualaikum  ! Salam ramadan semua !!!

Lama gila nak mateh aku tak update blog kesayangan aku ni , entah kenapa ? hahaha . Mungkin sebab bulan exam masatu . Sebulan aku exam , tambahan kem nilam daerah .. Cuti pulak sibuk dengan latihan choral speaking . Haiyoooo . Bila dah habis cuti sibuk semak paper exam , hahahaha.

So , atas kejayaan aku untuk meng"update" blog ni , aku nak ucapkan kepada semua pembaca selamat berpuasa .. Selamat mengumpul pahala , beramal , bersedekah , meninggalkan perkara lagha , terawih dan perkara2 yang mulia yang bukan sahaja patut buat di bulan ramadan , tapi patut juga dibuat pada bulan-bulan yang lain .

Baiklah , untuk pengalaman aku berpuasa tahun ni . Agak ganjil . Sebab apa ? Sebab aku tak dapat feel ramadan macam tahun tahun sebelumnya . Tup Tap Tup Tap masa berjalan , aku bertanya kepada kawan aku , "weh , khamis ni ke puasa?". Nampak tak ketidakheran aku ? dan aku tak semangat macam tahun sebelumnya , dimana aku akan dengar pengunguman puasa di TV sedangkan dah tahu mamang keesokan harinya puasa , hahaha. Dan tak macam tahun lepas , setiapkali nak berbuka , kami akan tweet dan mention kekawan dan tulis "happy iftar" , klasss gituh haha .

Tup Tap Tup Tap , aku digerakkan bangun sahur , dan berpuasa . Serius langsung tak rasa macam puasa , sebab aku memang dah terbiasa dengan kitaran hidup aku . Bangun pagi , pergi sekolah , tak pergi kantin untuk rehat , balik tengah hari , tak lalu makan ,  pukul 9 malam baru makan . Jadi aku dah terbiasa sehingga
aku langsung tak rasa mcm puasa masa hari pertama aku berpuasa tahun ni .

Semangat raya ? hahahhahaha , aku tak rasa semangat untuk beraya , aku hanya tak sabar nak beli baju , dan kumpul duit raya je . Almaklum nak cukupkan duit simpanan aku untuk upgrade ke iphone user , hikss .

Jadi , itu sahaja pengalaman puasa aku yang agak hambar tahun ni . Tapi takpe , kita puasa sebulan , so banyak lagi hari untuk aku mencari pengalaman yang menarik . Serius rindu gila kekawan aku !!! , tahun lepas pergi terawih sama-sama . best jee , tapi tahun ni , ramai kawan aku yang pergi ke asrama .. Hmmm , miss them .

Itu sahaja yang dapat aku kongsikan , maaf agak hambar , hehhee , selamat berpuasa !! .


2 ulasan :

Violet Sofia berkata...

'Dari Hati Ke Keyboard'. Dan Kak Sofia, dari WhatsApp ke Blog Aizat. Eheh! Bw dan follow blog Aizat dari grup wassap Sbians member. If sudi, follow2 la blog blog Kak Sofia juga. Selamat berpuasa, Aizat! ^_~

aztazhr berkata...

terima kasih kak , i will followback , hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2012 Reserved to Aaizaatt Azhar